luni, 24 decembrie 2007

Nu incerca asa ceva niciunde

Sunt rupt, am fost la cumparaturi de cadouri in seara asta, ce-i drept dupa ce am bagat mare in cadrul unui dad-day obisnuit (se incepe cu coniac, nu trebuie sa insist pe cum continua nu?). E un "never wanna do it again".

Prima destinatie a fost Lotus, unde am gasit 3 magazine care se tot repetau la nesfarsit, totul la preturi exorbitante. Cu toate astea am reusit sa iau 1-2 chestii. Urmatoarea (si ultima pentru ca era deja 23:00) destinatie Selgros, acolo am gasit lucruri pe care le-am gasit si in lotus aranjate insa altfel pe raft, si multe altele intr-adevar dar acestea nu intrau la categoria "as face cadou asta cuiva".

In ambele locuri era groaznic de plin. Ce dracu se intampla, toata lumea cumpara tot, de peste tot, de toti banii, incepand cu tot terminand cu tot trecand prin tot. Tot-tot-tot.. Nu suntem normali (sau poate incepem sa devenim "normali"?). Si totusi ce cumpara lumea, pentru ca repet, vorbim de aceleasi produse, in zeci de impachetari diferite si cu aceeasi esenta. Peste tot hainele arata aproximativ la fel, alimentele sunt aceleasi, kitsch-urile de dat cadou exact aceleasi, toate felicitarile, podoabele de brad, lumanarile aromate, vinurile, ciocolatele, ofertele - toate sunt aproximativ la fel, cu o marja de eroare mica de tot.

Pesemne romanul nu e asa de sarac precum pretinde. Si inca nu am fost la metro, real (unde am auzit ca se lucreaza non-stop si la ora 1-2 noaptea se sta la coada cate jumatate de ora), pic sau mai stiu eu ce mai exista, si inca ceva, suntem in Oradea - cine stie cum o fi in orase mai obsedate de cumparaturi decat oraselul nostru, de exemplu cum o fi la Billa din Cluj? Sau la Carrefour din Bucuresti?? Sau pe la mall-urile din Timisoara?

Problema e ca nu am gasit cam nimic, desi am stat de-am crapat 5 ore la cumparaturi. Am luat cadouri pe care sper sa le aprecieze cei carora le voi oferi, insa nu am fost multumit de nici unul din ele, sunt cadouri sterile luate la marea graba. Si inca nu am reusit sa gasesc cel mai important obiect pe care il caut. Si inca nu am luat ceva pentru taica-meu. Dupa o plimbare de 5 ore intr-un mall si un cash&carry, e normal asa ceva? Si lumea tot cumpara, ce dracu cumpara??

Niciun comentariu: