luni, 18 februarie 2008

Cine sunt eu?

O intrebare buna, pe care ne-am pus-o cu totii, sau poate chiar ne-o mai punem, in cautarea identitatii sau a sigurantei, a iubirii ideale sau dumnezeu mai stie In cautarea a ce. Cine sunt eu? Nici dracu nu stie, in afara de mine. Asta e adevarul. Nu exista o reteta, nu exista un raspuns unic si nu exista o definitie clara si concreta, nici macar pentru fiecare in parte, ce mai pentru noi toti.

Sunt ceea ce simt ca sunt, combinat cu ceea ce gandesc ca sunt, combinat cu ceea ce consider etic sa fiu, combinat cu ceea ce arat ca sunt, combinat cu ceea ce sunt, si combinat cu inca o infinitate de lucruri. Sunt un organism care functioneaza de la sine, sunt un sistem nervos electrocutat permanent, sunt un pachetel de senzatii plus perceptii plus emotii plus sentimente plus amintiri plus imaginatii plus trasaturi de personalitate plus latura fiziologica a tuturor acestora plus zahar, condimente si tot ce e dragut.

Asta esti si tu, si toti suntem asta. Si mult mai mult de atat.

Si de ce ne facem atunci probleme, de ce ne pierdem uneori si habar n-avem cine suntem, cand e totul atat de logic si structurat? Pentru ca putem, in linii mari. Si pentru ca asa e natura noastra, a oamenilor. Pentru ca unele evenimente sunt de o simplitate atat de naucitoare incat ne darama complet sistemul, si trebuie sa trecem printr-un moment de redefinire a noastra, in care aflam din nou (oare?) cine suntem si ce insemnam printre restul de 6 miliarde, plus inca cateva milioane de alte specii de lighioane.

Si intr-un final, ma intreb cine sunt eu sa spun cine esti? Cine sunt eu sa explic altora ceea ce doar ei stiu, cine sunt eu sa le dau sfaturi? Oamenii aud explicatiile si sfaturile. Nu le asculta insa, deseori. Oamenii nu se definesc daca nu sunt suficient motivati, cine sunt eu sa iti spun cat esti de motivat? Nu sunt nimeni daca punem asa problema. Si mai bine ca nu sunt nimeni, cel mai bine. In situatia asta nu e loc de regrete, Radu. Viata merge inainte, Radu, nu inapoi.

Un comentariu:

Anonim spunea...

un articol despre o intrebare, cu un raspuns despre pareri. interesant... foarte interesant. imi place stilul folosit, e foarte personalizat. pana la urma stii ce cred eu ca esti?... un om, Radu, practic :)

pe mine ma gasesti la www.habarnist.blogspot.com sau zbaaang.blogspot.com (le-am scris pentru ca vad ca moderezi comentariile si daca crezi ca imi fac reclama nu o sa-l publici, ca atare ce scriu eu aici nu o sa se vada)

Spor omule ;)